MARQUES ALMEIDA & TERRY BARBER

Morcos lányok festik a szemüket a buszon egy filctollal…ez a divattervező Marques Almeida és Terry Barber M·A·C sminkmester egy napi munkája.

A Divatra Teremtve  vezető divattervezőket és sminkmestereket állít párba, akik őszintén beszélnek a kreativitásról, a közös munkáról és a kifutók világáról.

Marta Marques és Paulo Almeida áll a divatvilág egyik kedvenc farmermárkája, a Marques Alemida mögött. Számukra a viszonyítási pont mindig is a 90-es évek zúzósabb arca volt - gondolj Courtney Love kétnapos rúzsára és félig lefolyt sminkjére, mindezt persze ellentétbe állítva Corrine Day fotóinak selymes bőrű, kiábrándult fiataljaival.

Mindketten portugálok és mindketten a Central St Martins-on végeztek. Marta és Paulo 2011-ben hívta éltere a márkát, rajongói táboruk pedig gyorsan gyarapodott, Jellegzetes navy és világoskék szaggatott farmereik az arcába nevettek az unalmas, fekete farmernadrágoknak. Az AW13 óta Terry Barber, a M·A·C Sminkmesterek igazgatója segít nekik megteremteni annak a lánynak a történetét, akit kiküldenek a kifutóra - megváltozatva ezzel saját szépségfelfogását, egyben a sajátjukat is.

Marta: Minden bemutató előtt, Paulo és én általában hosszabb időt töltünk Portugáliában, hogy felkészüljünk és megtervezzük a produkciót. Mindig pár héttel korábban visszajövünk és smink és hajteszteket végzünk. Ilyenkor nézzük meg a kutatási eredményeinket és a referenciáinkat és a stylistunk, John Colver referenciáit is.

Terry: Tudom, hogy ki most "a" lány számotokra. Amikor valakivel rendszeresen együtt dolgoztok, nagyjából tudjátok, hogy kiről van szó. Nem fogok odamenni és nem kerülnek elő a műszempillák és a bézs szájfény sem. Nem fog az egész hirtelen Versacéra hasonlítani.

Marta: Még akkor is, ha teljesen más az irány, a végeredmény általában igen nyers és durva. Mindig van egy háttérsztori, amit mindenkivel átbeszélünk. Hasonló referenciapontjaink vannak, mint például Corrine Day fotózásai a The Face kora 90-es évek beli kiadásaihoz.

"Szinte az anti-szépséget karolom fel, ezt összetettebbnek gondolom és jobb szem is kell hozzá… Az, ahogy ki van sminkelve, az adja meg a sajátos szellemét." Terry Barber

Terry: Ha vörös ajkakról van szó, akkor inkább Courtney Love mint a Gucci - mindig ott az érzés, hogy a smink már néhány napos. Ez annak a lánynak a története, aki szabatosan alkalmazza a sminket. Felrakta és tetszik neki, ami két nappal később történik vele. Ott a bőr, amit szintén szeretni kell - a frissesség egészségtelen oldala. De sohasem csúnya, sohasem gót...

Marta: Csendesen elszánt. Nem kell, hogy ironikus legyen. És ahogy használja a sminket, annek játékosnak kell lennie. Mindig ugyanaz a lány, minden évszakban, de mindig más a háttértörténet. Az első bemutatón a 70-es évekig nyúltunk vissza és a Chelsea Hotelig, majd ez rímelt a különböző pontokra, amikhez vissza-visszatértünk. De lényegében még mindig ugyanarról a lányról van szó. Nem próbálkozik túlságosan, ettől igyekszünk távol maradni.

Terry: A castingnak is fontos szerepe van…

Marta: Abszolút így van, sosem a magasságról, vagy a testalkatról, vagy a szép arcról van szó. Arról van szó, hogy meg kell találni azt a lányt, aki képes viselni az adott sminket. Mindig eredetiségre törekszünk, ezért olyan modelleket kell találnunk, akikkel ez megvalósítható.

Terry: Nem változtathatjuk mg a modellek lényegét - az apró jellegzetességeiket szeretnénk megőrizni. Kicsit olyan, mintha a saját munkánkon változtatnánk, hogy passzoljon mindegyik modellhez. Amikor a csapatomat választom ki, olyan embereket választok, akik megértik ezt. Ha csak egy újabb Kardashian-sminket akarnak csinálni, akkor nem fogunk együtt dolgozni. Érezniük kell - mindig csak közvetlenül a bemutató előtt mondom el nekik, hogy kicsoda a lány. Ha azt mondanám, hogy vastag feketével kihúzott szem van, ki tudja, mi lenne a vége. Ha azt mondom, hogy a buszon sminkelte ki magát egy filctollal, azt meg fogják érteni.

Nagyon sokat jelent számomra, hogy ezen a bemutatón dolgozhatok. Minden benne van, amit személyesen szeretek a szépségben. Megváltoztatta azt, ahogyan dolgozom. Szinte az anti-szépséget karolom fel, ezt összetettebbnek gondolom és jobb szem is kell ahhoz, hogy kevesebb termékkel is kihozzuk a lányból a sztorit. Az, ahogy ki van sminkelve, az adja meg a sajátos szellemét.

Marta: Mindig azt mondtuk, hogy nem a termékről, hanem a lányról szól ez az egész. Megszállottan, mindig arra voltunk kíváncsiak, hogy ő kicsoda, mit csinál és nagyon tetszik, hogy Terry osztozik ebben a lelkesedésben és nem csak a gyakorlati dolgokról akar beszélni. Ezen a módon ugyanis nem tudnánk, hogyan fejezzük ki magunkat!