X-MEN: APOKALIPSZIS

A mágikus mutáns X-Men: Apokalipszis világában a sminkmesterség túllép a saját szuper-erején

A MOVIE MAKE UP BEKUKKANT A HÓNAP LEGÚJJABB FILMJEINEK KULISSZATITKAIBA

A Bryan Singer által rendezett X-Men-ben, a Duran Duran, holdjáró cipők, 'Thriller" dzsekik korába repülünk vissza és és a különleges mutánsok és az ő, káoszos világuk részesei leszünk. Amikor ez időtájt a gonosz lecsap, a Xavier Iskola Gifted Youngsters programjában résztvevő diákok még csak bontogatják mutánsságuk erejét, a hasonló X-Men számos kihívással találja szembe magát. Egységes erőként lépnek fel a sötét nap figurájaként, vagyis az En Sabah Nur (más néven Apokalipszis).

Mindez egyedülálló olyan szereplőkkel mint Jennifer Lawrence, Evan Peters, Ben Hardy, Sophie Turnerand Kodi Smit-McPhee és a sminkes kreatívok álma. A film két kreatív tehetsége, Special Effects Makeup vezető Adrien Morot és Makeup vezető Rita Ciccozzi meginvitáltak minket a kreatív összefogás herkulesi erőibe, melyhez intuíció és együttműködés szükségeltetett, hogy a csoda életre keljen.

Kiindulva abból, hogy a stílus maga a 80-as évek találkozik az Apokalipszis pusztulásával, a művésziesség itt kulcsfontosságú."Figyelmebe vesszük a film hosszát, valamint a karakter fejlődését a korábbi stílushokhoz képest. Vegyük példának James McAvoy karakterét, Xavier-t, aki a dús hajkoronáját elveszíti a film során és ehhez egy történet is tartozik" - mesélte ciccozzi. "Azzal játszottunk, hogy a Vissza a jövőben c. filmben még volt szakálla, de 10 évvel később a 80-as években úgy döntöttünk, hogy ne legyen."

"Azt az érzetet akartam kelteni, hogy Nightcrawler (Éjjeli Féreg) egy olyan pasivá váljon, akinek valóban sötétkék bőre van, még a valóságban is. Még akár nagyító alatt is." - Adrien Morot, smink tervező

Miközben Professzor X "volt haj, nincs jaj" epizódja szorosan kapcsolódik a karakteréhez, egyéb más átalakulások azt a célt szolgálták, hogy a film művészeti értékén emeljenek. Az X-Men Apokalpiszis film forgatása során olyan kihívásokkal találták szembe magukat a készítők, mint például az, hogy a főszereplő árnyékos bőrét nagyon nehéz volt valóságosnak feltüntetni folyamatosan. "Az ilyen erőteljesn fantasy sminkek során a több réteg alapozó gyakran annyira vastaggá válik, hogy az egész smink töredezett lesz, természetellenes hatást keltve"- mondta Morot. "Ez velünk nem fordulhatott elő! A célom az volt, hogy a Nightcrawler (Éffejli Féreg) egy olyan pasivá váljon, akinek valóban sötétkék bőre van, még a valóságban is. Még akár nagyító alatt is."

A kémia és a kreativitás eme furcsa párosítása miatt kereste meg a M·A·C-et. "Számos bőrfehérítés próba és alkohol-alapú termék után eszembe jutottak a kedvenc termékeim, a M·A·C szilikon-alapú airbrush színek, ami a sminkkészletem elengedhetetlen része. Az Artist Relation csapatának adtam a három kedvenc szilikon alapú termék árnyalatból mintát, egy highlight színt, egy közepes tónusú színt és egy M·A·C által tökéletesen kikevert szemhéjpúder árnyalatot. Ezek segítségével el tudtam készíteni a három vagy négy színből álló palettámat a Nightcrawler számára. Siker! Egy tökéletesen természetes smink amely nem töredezik meg. Hab volt a tortán, hogy ezek az új, kevert árnyalatok hiperszuper minőségűek lettek, és finoman változtatták az árnyalatukat a fényviszonyok és a szerint hogyan voltak beállítva a fotózáshoz."

Morot segítségével, a Nightcrawler emocionálisan is átalakul sötétlelkűből ragyogó, játékos fiatallá (korallvörös Thriller-stílusú dzsekivel kiegészítve). A karaktert a 19 éves Kodi Smit-McPhee játszotta, akinek a macskás átváltozásának fizikai aspektusait akarták a sminkmesterek kihangsúlyozni.

"Az X-Men képregényegben a Nightcrawler mindig sötét árnyékként van ábrázolva, hosszú, macska-szerű farokkal, sárga mandula-szemekkel és hegyes fülekkel, aki macskához hasonlóan lapul"-mesélte. "Az Alan Cumming féle verzió egy kicsit koboldosabb volt és úgy gondoltam, hogy szuper lenne ha ennek a karakternek a macskásabb, elegánsabb oldalát mutatnánk be ezúttal. Igyekszem mindig olyan sminket alkotni ami harmóniában van a színész arcának adottságaival és fontos hogy illeszkedjen Kodi fiatalos és lágy vonásaihoz."

Ciccozzi hirtelen egy olyan helyzetben találta magát, amikor rögtönöznie kellett forgatás közben, mint például amikor a mutáns Angyal (akit Ben Hardy játszott) átváltozik Apokalipszis Négy Lovasának egyikévé brutális fizikai változásokkal, amelyek arany labirintus ábrájú tetoválást hagynak a homlokán. Ciccozzi azonnal belevetette magát az egyiptomi ABC mély tanulmányozásába, hogy az illuziót életre kelthesse."Különösen nehéz volt, mivel az ábrának tökéletesen a helyén kellett maradnia az arcon és a szem körül, a szemöldököket kihagyva. Ben Angliában tartózkodott éppen, én személy szerint Montreálban és a tetoválást pedig Tinsley-ben készíttettem Los Angeles-ben. Fontos volt, hogy a tetoválások előre elkészüljenek a hatalmas mennyiségi igény miatt és az arany színük miatt ki kellett próbálnunk őket előre. Ben fejéről csak egy 3D scan állt a rendelkezésünkre és erre kellett ráillesztenünk a terveket. Szerencsére Ben megérkezéséig minden le volt tesztelve és tökéletes volt!"

"Minden testszőrzetet leborotváltunk, beleértve a test egészét, fejet és arcsszőrzetet is, és az öt fős személyzetből 3 fő dolgozott az arany test-tetoválásokon. Volt nálam egy mobil parnító spray, amivel két nap alatt több száz embert fújtunk le." - Rita Ciccozzi, smink designer

Pár tömegjelenet esetén Ciccozzi irányítása alatt 39 sminkmester dolgozott 400 statiszta sminkjén- "Ősi Egyiptom hatalmas volt" - vallotta be. " Ez a munka rengeteg logisztikával és tervezéssel járt együtt. Nathalie Tréphanier, -aki a segéd sminkmesterem volt a forgatás során- kezében volt a jelenetek beosztása, ami nagyon hasonlított egy kincskereső térképre. Három nap állt rendelkezésünkre, hogy leborotváljunk minden testszőrzetet, beleértve a test egészét, fejeet és arcszőrzetet is. Az öt fős személyzetből 3 fő dolgozott az arany test-tetoválásokon. Volt nálam egy mobil parnító spray, amivel két nap alatt több száz embert fújtunk le." Mindez közvetlenül a forgatás megkezdése előtt volt. "Óriási kihívás volt 400 Egyiptomi külsővel rendelkező statisztát taláni Montreálban, akik hajlandóak voltak a teljes testszőrzetüket leborotválni, így a statiszták között voltak világos bőrűek is."

Ciccozzi szenvedélye, hogy a fantasy-t valósággá varázsolja és bevallotta, hogy Rozsomák karaktere a kedvence, akit 2002 óta segít átalakulni. "Imádom a karakter-sminket, tervezést és magát az átalakulás fázisát is. A teljes folyamatot élvezem, a tervezéstől a kamera előtt való felvételig, egyszerűen imádom!"

Morot hozzátette: "Az új projekteknél mindig igyekeztem minél magasabbra tenni azt a bizonyos minőségi lécet"-mondta. "Számomra ez arról szól, hogy olyan legyen a kreatív smink amely eredeti és inspiráló, miközben tiszteletben tartjuk a Bryan által kreált vizualitás fontosságát. Az X-Men: Apokalipszis c. filmben minden kétséget kizárólag ennek a vizuális univerzumnak a fontos részei ezek a szakemberek.