Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei

Paul Gooch, sminkmester és fodrász nagyon különleges szereplőket keltett életre

A MOVIE MAKEUP BESZÁMOL A LEGNAGYOBB FILMEK LEGJOBB SMINKJEIRŐL

A sötét fantasy lángelméje, Tim Burton legújabb filmjében, a Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekeiben is megmutatkozik védjegyévé vált különcsége. A Ransom Riggs által írt természetfeletti regény filmes adaptációjában a főszereplők a „különlegesek”. – Egy csapatnyi különös gyermek, akiknek természetfeletti szupererejük van. Egy árvaházban élnek, egy időhurokba rejtve az alakváltó gonosz elől, aki a gyerekek életére leselkedik.

A különös gyerekek megelevenítését Paul Gooch, fodrász és sminkmester végezte, aki aprólékosan készítette el mindenki megjelenését, hogy a szereplők képességeit tükrözze. Most Paul megosztja az ötletelés folyamatát, beleértve a parókakészítés kihívását egy édes, szégyenlős gyermeknek, akinek egy rettenetes fogakkal teli száj van a feje hátulján.

Egy veterán vagy, ha arról van szó, hogy Tim Burtonnel dolgozz. Milyen vele a munka?
Nagyszerű Timnek dolgozni. Inspiráló a témája és engedi a képzeletet szabadon szárnyalni. Ötleteket ad a karakterekhez, amiből én számos vizuális opciót ajánlok. Kedves és meggondolt, és nagyra értékeli a csapatát. Megtisztelve érzem magam, hogy ennyi éven át dolgozhattam neki. Nagyon élveztem ennek a filmnek a készítését, mert keveredett benne a korszak és a fantázia világ sminkje és frizurái. A csapat nagy része minden Tim Burton projektben ugyanaz, szóval olyan, mint egy nagy család. Ez nagyon megkönnyíti a kreatív folyamatot.

Mi volt a legnagyobb kihívásod a filmmel kapcsolatban?
Amikor változtatunk egy színész megjelenésén, hogy elérjük, hogy úgy nézzen ki, mint a karakter, a megfelelő smink és hajszín a legnagyobb kihívás. Például, Emma és Olive karakterének egy teljesen új hajszínt adtam. Parókát használtam, mert az kevesebb karbantartást igényel hosszútávon, és nagyobb változást lehet vele elérni. Amikor már el volt döntve a hajszín, a bőrtónusukat és a sminkjük színeit kellett kiválasztani, hogy az egész harmonikus és hihető legyen. Igazi embereknek kellett, hogy kinézzenek, nem pedig karikatúráknak. Egy másik kihívás az volt, hogy az egyensúly meglegyen a szereplők kinézete között, hogy mindegyik ugyanabba a világba illeszkedjen.

“Amikor változtatunk egy színész megjelenésén, hogy elérjük, hogy úgy nézzen ki mint a karakter, a megfelelő smink és hajszín a legnagyobb kihívás.” – Fodrász és sminkmester Paul Gooch

Mit szerettél volna, mit sugalljon a szereplők külseje a karakterekről és a világról, amiben élnek?
A filmből sok szereplőnek van valamiféle varázsereje, szóval ezt szerettem volna tükrözni a külsejükkel. Emmának világos szőke haja és sápadt külseje van, amiatt, hogy képes a levegőt irányítani. Olivenak lángoló vörös haja és erős sminkje van a tűz kontrolálása miatt, Vándorsólyom kisasszony és Avocet kisasszony madár színeket visel, Clair édes loknijai rejtik a titkos fegyverét, és Fiona praktikus ráncai. A történet egy része 1940-ben játszódik, ezt használtam a stílusok útmutatójaként.

Van kedvenc megjelenésed?
Clair külsejét volt a legnehezebb megtervezni. A kislány, akinek egy száj van a feje hátsó részén. A színésznőnek derékig érő, teljesen egyenes, arany szőke haja van, de Tim azt akarta, hogy viktoriánus baba loknijai legyenek. Számos módszert teszteltem a haján, de a karbantartása a forgatásokon levő eső effektusokkal nem volt praktikus. Nem akartam, hogy kényelmetlenül érezze magát egy teljes parókával, és minden reggel le volt szűkítve az időnk 30 percre, mert nagyon fiatal volt. Végül, volt egy háromnegyed parókám, ami loknikból állt, így a haja elejét tudtam használni, és a többit a darab alá rejtettem. Volt egy ilyen darab a száraz jelenetekre, és volt egy, ami nejlon szálakból volt készítve az esős jelenetekre. Ez lehetővé tette a lokniknak, hogy minden szituációban megmaradjanak. Annyira édesen néz ki a végleges megjelenésével, hogy így még nagyobb meglepetést jelent az éhes száj a haja alatt.

“Megtisztelőbbnek érzem, hogy a frizurát és a sminket is én csinálom, hogy elkészítem az egész karaktert.”

Mi kellett ahhoz, hogy előkészülj és véghez vidd a megjelenéseket egy forgatással töltött napon?
Szeretek olyan szakemberekkel dolgozni, akik frizurát is és sminket is csinálnak. Ők biztosan tapasztaltak már a parókák terén is, és a színészek valódi hajával való munkákkal is. Megtisztelőnek érzem, hogy a frizurát és a sminket is én csinálom, hogy elkészítem az egész karaktert. Szerencsés vagyok, hogy van egy alap csapatom, akikkel minden filmen együtt dolgozom. Szuper tehetségesek, és nagyon szervezettek. Minden kész van, mielőtt még szólhatnék nekik, hogy csinálják meg. Mindenki teszi a dolgát és jól dolgozik egy csapatban. Nem csak kollegák vagyunk, hanem barátok is. Egy nagyon személyiség központú iparban, ahol 16 órákat töltünk együtt egy nap, van, hogy hatszor egy héten, ez nagyon fontos. Itt nincs helye a személyiségek miatti nézeteltéréseknek, mert mindenkinek 100%-ban oda kell tennie magát. Általában reggel 5:30 és 6 óra között kezdünk sminkelni és ez körülbelül két órán keresztül tart. Az összepakolás egy óráig is eltarthat, attól függ, mennyi parókát kell eltenni másnapra.

Mit jelent a “szépség” egy ilyen filmben?
Amikor egy filmhez készítünk karaktereket, fontos, hogy élethűen nézzenek ki. Ez nem mindig jelenti azt, hogy gyönyörűnek néznek ki, néha talán az ellentétje. Azt mondják, ha a szerepéhez megfelelően néz ki a színész, az segít nekik eljátszani a szerepet. Ahol szépítő smink kell, a smink minden trükkjét és praktikáját bevetjük, és a megfelelő világítás és fotográfia is rásegít. A Vándorsólyom kisasszony színészei, egy csinos kis csapat, szóval könnyű dolgunk volt ebből a szempontból! Úgy gondolom, tökéletesen néznek ki a karakterük megszemélyesítéséhez, a nagyszerű sminkes csapatom tehetségének és a MAC sminkjeinek köszönhetően.