ED MARLER

A kelet-londoni gótikus romantikára hajlamos tervezővel beszélgetünk, aki a 2016-os Téli/Nyári kollekciója mellett egy rövidfilmet is bemutat.

A Made for Fashion a vezető divattervezőket és sminkmestereket hozza össze egy őszinte beszélgetésre a kreativitásról, kollaborációról és a kifutók világáról

Ed Marler divattervező lehet, hogy még újoncnak számít, de a vakmerő, furcsán romantikus, gótikus tündérmesés megközelítése a tervezéshez egyből sztárrá tette, aki a divat világát felforgatja új, friss perspektívákat keresve. A Central Saint Martins divatiskola friss végzőseként, Marler első kollekcióját a Londoni SS15 Fashion East Show-n mutatta be, ahol bulizó fiatalok változtak át vámpírokká, miközben a kifutón Kyle Minougue felé sétáltak ékszerekkel, brokátokkal felpakolva és ezalatt a nemek felcserélődtek. Nem meglepő, hogy hatalmas sikere volt a provokatív, nem törődöm stílusával, ami egyben emlékeztette a divat világát Londonban és a szélesebb spektrumon is arra, mit is jelent, amikor a tervező a művészet határait feszegeti és azok már elmosódnak de mindemelett jól érzi magát közben.

Marler hivatalosan is a Londoni Divathét részese lett a múlt szezonban, amikor bemutatta a SS16 utcai viseletre tervezett kollekcióját egy kis udvarban a Sohóban. Kollekciójára nagy hatással van a kelet-londoni származása és múltja, tervei a botrányossága ellenére rendkívüli módon az utca emberének készültek.

Nézd meg Ed Marler filmjét, kizárólag itt a MAC Culture-ben

Mesélnél egy kicsit a filmkészítésről? Hogyan született meg?
A film alapötlete egy Hamupipőke-szerű történet, amikor egy lány készül éppen buliba menni és a keze ügyébe kerülő dolgokkal igyekszik átalakítani magát. Nem igazán a kollekcióról szól, hanem a történet elmeséléséről és a hangulat megteremtéséről. Számos múlt szezonból származó terveket használtunk fel ehhez. Scarlet O'Hara és a Macskanő Michelle Pfeiffer nagy hatással volt a filmre, csakúgy mint a 18. századbeli ruhák és sminkek, mivel Hamupipőke meséje is arra a korra tehető.

Kik voltak azok a művészek, akikkel a film készítése folyamán együtt dolgoztál a szépség részleteken?
Daniel Sallstrom-mal dolgoztam együtt, akinek az első bemutatóján szemhéjtust használtunk, amit általában mindig szeretek használni és úgy gondolom nagyon jól érvényesült. A külső szemzug meghosszabbítása mindig szupertermészetes megjelenést ad. Ha sminkelsz még egy kicsit erősebben a vonal mentén, szinte úgy tűnik, hogy ez a természetes szemformád. Daniel egyik trükkje, hogy leragasztózza az arcot, hogy felemelje a szemöldököt. Általában ezt a hajjal el szokták rejteni, de úgy döntöttünk, hogy felhasználjuk ezt a deformitást és a ragasztószalagokat gyöngyökkel fedtük el.

Ezt a sminket mi inspirálta?
A smink ötletét a 18. század adta de egy enyhe alien/természetesfeletti csavarral. A végső összhatást Pietro Longhi festményei ihlették. Tetszik, ahogy minden szép, de van egy furcsa maszkod, ami tiszta fekete, nagyon furcsa hatást kelt. A festményein minden nemes egyformának tűnik a maszkjaik és a viselkedésük miatt , senki sem tűnik ki. Más megközelítésből azonban a maszk tette lehetővé, hogy egyediek lehessenek. Pontosan összefoglalja ez Velencét abban az értelemben, hogy a maszk a függetlenséget és az eredetiséget jelenti, amit a város áraszt magából. Szimbólumként szolgált, amelyet a nehezebb időszakokban is meg fognak a velenceiek őrizni.

A terveidet a glamúrt túlzó, játékos, csináld-magad oldalról közelítik meg. A glamúr fogalma mit jelen neked?
Azt célzott bemutatni, hogy sok esetben túlzásba esnek a glamúr kapcsán. Bulizás során mindig igyekeztem kiöltözni, ebből az időszakból sok ötletet merítettem. Még ha az emberek nem is engedhetik meg maguknak azt, hogy megvegyék a ruháimat, ötleteket tudnak lopni belőlük.

Próbálok a munkámmal egy fajta eszképizmust közvetíteni saját magamnak és a nézőknek is. - Ed Marler

Véleményed szerint a munkád milyen hatással lesz a divat világára?
Remélem, hogy a fantázia és a légvárépítés érzetét adja meg. A föld most egy eléggé eltunyult hely, úgy gondolom erre szükségünk van.