A véleményekre vonatkozó irányelvek

A véleményekre vonatkozó irányelvek célja, hogy leírják a fogyasztók által a weboldalunkon közzétett termékértékelésekkel és véleményekkel (a továbbiakban: „vélemények”) kapcsolatos folyamatokat és jogi követelményeket, valamint, hogy észszerű és arányos lépéseket mutassanak be annak biztosítása érdekében, hogy a termékértékelések valóban olyan fogyasztóktól származzanak, akik ténylegesen megvásárolták és használták termékeinket.

Szilárdan hiszünk abban, hogy a vélemények kiemelten fontos lépésnek számítanak a fogyasztók számára a weboldalunkon történő termékvásárlások során. Mindent megteszünk azért, hogy biztosítsuk, hogy a vélemények hiteles fogyasztóktól származzanak, és hogy az ilyen vélemények tisztességesek és átláthatók legyenek a fogyasztók és a weboldal látogatói számára.

1. Mit jelent mindez az Ön szempontjából?

Minden véleményre a(z) MAC Cosmetics felhasználási feltételei vonatkoznak. A fentiek tartalmának korlátozása nélkül:

A véleményeket nem tesszük közzé, ha (i) a tartalmuk jogsértő, obszcén, fenyegető, rágalmazó; sérti bármilyen fél szellemi tulajdonjogát; szoftvervírusokat, kereskedelmi célú felhívást, láncleveleket, tömeges küldeményeket vagy bármilyen fajta spamet tartalmaz, vagy (ii) Ön valamilyen személy vagy szervezet nevében szólal meg, vagy más módon félrevezető tájékoztatást ad valamilyen vélemény eredetével kapcsolatban.

A nem a(z) MAC Cosmetics által biztosított árukhoz vagy szolgáltatásokhoz kapcsolódó visszajelzéseket, illetve kérdéseket nem tesszük közzé. A vélemények elküldése nem minősül hivatalos panasznak, és a(z) MAC Cosmetics nem képes közvetlenül Önnek ezen a platformon válaszolni. Ha problémája van, kérjük, forduljon a(z) MAC Cosmetics ügyfélszolgálatához, és a(z) MAC Cosmetics csapatának valamelyik tagja örömmel segít Önnek.

A(z) MAC Cosmetics felhasználhatja az Ön e-mail-címét vagy más elérhetőségét is, hogy megkeresse Önt a véleményével kapcsolatban. További részletek a(z) MAC Cosmetics adatvédelmi szabályzatában olvashatók.


2. A vélemények ellenőrzésének menete

Annak ellenőrzése érdekében, hogy a termékértékelések valódi fogyasztóktól származnak, a fogyasztóknak egy négyzet bejelölésével meg kell erősíteniük, hogy megvásárolták, használták vagy tesztelték az értékelt terméket.

Az ellenőrzés egyéb eszközei közé tartozhatnak az olyan tartalom moderációs szolgáltatások, amelyek a minőség és az ellenőrzés veszélyeztetése nélkül szavatolják a hitelességet:

1. Fejlett csalásmegelőzés: A csalásfelismerő technológia révén képesek vagyunk hitelesnek nyilvánítani a tartalmakat, kiszűrni a duplikált véleményeket, megakadályozni a nem megfelelő márka-/kereskedői promóciókat, megvédeni márkánkat a rágalmaktól/szeméremsértő nyelvhasználattól/sértő képektől vagy videóktól, továbbá mentesíteni weboldalunkat minden egyéb csalárd tartalomtól.

2. Kétszintű moderálás: Automatizált szűrési folyamatot alkalmazunk a hitelességi problémák feltárására, a nem megfelelő vagy jogsértő tartalmaktól kezdve az érzékeny információkig. Humán moderátorokból álló csapatunk pedig egy további moderálási szintet képvisel annak érdekében, hogy minden vélemény legitim, megfelelő és ellentmondásmentes legyen.

3. Továbbítás és riasztás: A moderátorok magasabb figyelemszintre eszkalálják az olyan konkrét ügyeket és tartalmakat, amelyek például ügyfélszolgálati problémákat, biztonsági aggályokat vagy a weboldal hibás információinak említését tartalmazzák, annak érdekében, hogy folyamatosan fejlesszük az általunk biztosított termékeket, és javítsuk a fogyasztóink által elvárt élményt.

3. Így biztosítjuk a vélemények átláthatóságát

Mindent megteszünk azért, hogy minden véleményt, legyen az pozitív vagy negatív, közzé tegyünk, és nem vásárolunk pénzért véleményeket. Ha azonban egy vélemény nem felel meg az itt olvasható, a véleményekre vonatkozó irányelveknek, akkor nem tesszük közzé.

3.1 Megjelenítő eszközök és jelvények:

A szponzorált vagy ösztönzők hatására született vélemények esetében vizuális elemet adunk az adott véleményekhez, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, ha egy adott véleményt valamilyen jóváhagyást vagy szponzorálást követően, illetve valamilyen ösztönző hatására tettek közzé. Az ilyen megjelenítő eszközöket közvetlenül maga a vélemény tartalmazza, illetve egy külön írásbeli jelölés vagy egy külön jelvény hozzáadásával jelennek meg.

A vélemények átláthatóságának biztosítása érdekében különböző típusú megjelenítő eszközöket biztosítunk: ezek a megjelenítő eszközök jelzik, hogy egy adott vélemény szponzoráltás vagy ösztönzők hatására született-e (például ha a fogyasztó ingyenes termékeket vagy más típusú ösztönzőket kapott, vagy ha a vélemény olyan személytől származik, aki közvetlen kapcsolatban áll velünk, például egy munkatársunktól vagy egy influenszertől stb.)

A munkatársainktól származó véleményeket általában nem engedélyezzük, ám ha ez mégis megtörténik, az ilyen véleményeket a fentiekben leírtak szerint külön megjelenítő eszközök segítségével jelöljük.

3.2 A vélemények megjelenítése:

A termékoldalokon a véleményekkel kapcsolatos információk több rétegben állnak rendelkezésre.

A véleményből látható részlet (snippet) a termékről írt vélemény tartalmának egyszerű megjelenítése, közvetlenül a termékoldal tetején.

A véleményről ezenkívül egy pillanatkép (snapshot) is látható, amelyben a termékről írott vélemény minden eleme így az az átlagos csillagalapú értékelés, a vélemények tartalma és az értékelések eloszlása is szerepel.

A termékekről írott vélemények közül általában a legfrissebb közzétett vélemények jelennek meg először a weboldalon. A vélemények azonban a következő szempontok szerint is rendezhetők: Legfrissebb, Leghasznosabb, Legrosszabbnak értékelt, Legjobbnak értékelt, Legrégebbi és Képet tartalmazó vélemények.

Lebontva megjelenik az is, hogy az egyes csillagalapú értékelésekhez hány véleményt írtak. A vélemények pontszámok szerint is szűrhetők, hogy csak a legjobbnak vagy legrosszabbnak értékelt vélemények, illetve tetszés szerint bármelyik adott csillagalapú értékelés jelenjen meg. Ez biztosítja, hogy a fogyasztók tisztességes és átlátható formában érhessék el az összes véleményt, legyenek bár pozitívak vagy negatívak.

3.3. A véleményre adott pontszámok kiszámítása

A termékekről írt vélemények összpontszáma a vélemény mellett jelenik meg. Ezt a pontszámot úgy számítjuk ki, hogy vesszük az adott termékről közzétett összes vélemény tényleges átlagát, és elosztjuk az adott termékről közzétett vélemények számával.

A legtöbb esetben az összpontszám összesített csillagértékként (0–5 csillag) vagy átlagos, tizedesértékig kiszámított értékként (0–5) jelenik meg. Ez a szám az összes vélemény átlagának és a vélemények számának hányadosa (így pl. 4 csillagként vagy 4,3 csillagos pontszámként látható).